Batı Karadeniz Gemi İnşa ve Entegre Sanayii Çalıştayı

1349428719 - Batı Karadeniz Gemi İnşa ve Entegre Sanayii Çalıştayı

Batı Karadeniz Gemi İnşa ve Entegre Sanayii Çalıştayı

Çalıştaya Başbakanlık Eski Başdanışmanı ve OSTİM Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Sedat Çelikdoğan ile Deniz Ceza Hukukçusu ve Polis Akademisi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Vahit Bıçak”™ın yanı sıra Düzce Ticaret ve Sanayi Odası, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Bartın Gümrük Muhafaza Müdürlüğü, Düzce Üniversitesi ve Gemi Mühendisleri Odasından temsilciler katıldı.

Çalıştaya Başbakanlık Eski Başdanışmanı ve OSTİM Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Sedat Çelikdoğan ile Deniz Hukukçusu ve Polis Akademisi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Vahit Bıçak”™ın yanı sıra Düzce Ticaret ve Sanayi Odası, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Bartın Gümrük Muhafaza Müdürlüğü, Düzce Üniversitesi ve Gemi Mühendisleri Odasından temsilciler katıldı. Bartın Üniversitesi ile Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı (BAKKA) işbirliğinde “Batı Karadeniz I. Gemi İnşa ve Entegre Sanayii” çalıştayı düzenlendi. Çalıştaya Bartın Valisi Bülent Savur, Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ramazan Kaplan, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Azize Toper Kaygın ile Prof. Dr. Mete Gündoğan, 21. Dönem Bartın Milletvekili ve Türkiye Emekliler Derneği Hukuk Danışmanı Cafer Tufan Yazıcıoğlu, Bartın İl Özel İdaresi Genel Sekreteri İbrahim Kayış, Bartın Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İsmail Toksöz, Düzce Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Bahri Bakan”™ın yanı sıra Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Bartın Gümrük Muhafaza Müdürlüğü, Düzce Üniversitesi ile Gemi Mühendisleri Odasından temsilciler katıldı. Bölgesel Kalkınma, Gemi İnşa ve Entegre Sanayii konulu 1. panelin moderatörlüğünü Üniversitemiz Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mete Gündoğan yaptı. Panele Gemi Mühendisleri Odası Bartın Temsilcisi Hüseyin Çoban, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Güldem Cerit, Oruç Reis Denizciler Kulübünden Ertan Özyardımcı ve Dok-Gemi İş Sendikası Başkanı Necip Nalbantoğlu panelist olarak katıldı. Batı Karadeniz Gemi İnşa ve Entegre Sanayiinin Geleceği konulu 2. panelin moderatörlüğünü ise Deniz Hukuçusu ve Polis Akademisi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Vahit Bıçak yaptı. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Said Ceyhan, OSTİM Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Sedat Çelikdoğan, Gemi Mühendisleri Odası Başkanı Osman Kolay, Yıldız Teknik Üniversitesi Gemi İnşaat ve Denizcilik Fakültesinden Ahmet Yutseven ve BAKKA Strateji Geliştirme Uzmanı İlhan Baykara da panelist olarak katıldı. Prof. Dr. Gündoğan: Sanayi ile birlikte hareket eden bir akademik kadromuz olsun istedik Çalıştayın tanıtım konuşmasını yapan Çalıştay Başkan Vekili Prof. Dr. Mete Gündoğan, “Üniversitemizin Mühedislik Fakültesi bünyesinde Gemi İnşa ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü, Meslek Yüksekokulumuzda da Yat İşletmeciliği ile Gemi İnşaatı Programlarımız bulunuyor. Bu bölgede başka bir üniversitede bu bölümler yok ve Mühendislik Fakültemizde bu bölümde bizim dört öğretim elemanımız var. Bu öğretim elemanları öğretim üyesi yetiştirme programı kapsamında eğitimlerini bir-iki yıl içerisinde tamamlayıp Üniversitemize geri dönecekler ve biz burada Gemi İnşa ve Gemi Makineleri ile ilgili bir akademik kadroya sahip olacağız. Bu kadronun bölgede gemi inşa ve entegre sanayisinde varlıklarını sürdürmeleri amacıyla bu çalıştaya karar verdik. Sanayi ile birlikte hareket eden bir akademik kadromuz olsun istedik. Ayrıca Bartın Irmağı, 15 km içerisine kadar gemi alabiliyor. Geçmişinde olduğu gibi ırmağın gemi yapımına uygun bir yapısı var.” dedi. Filyos Projesi Sultan Abdülhamit”™in fikridir Bölgemizin madencilik, demir-çelik, turizm ve gemi yapımı potansiyeli olduğunu belirten Gündoğan, “Dünyanın en önemli gemi yapım ustalarının Bartın”™dan çıktığı, herkes tarafından bilinmektedir. Bölge, tekne yapımı ile değerlendirilsin diye Sultan Abdülhamit Döneminde bir proje gerçekleştirilmiş. Aslında bu, tarihi bir çalışmadır. Sultan Abdülhamit, gemi inşa bölgesinin Bartın civarında olmasını istemiştir. Bir diğeri ise Filyos Vadisi”™nin potansiyelidir ve buranın endüstriyel bölge olarak değerlendirilmesidir. İç Anadolu Bölgesi, son zamanlarda sanayi bölgesi haline gelmiştir. Büyük sanayi bölgesi haline gelen bölgelerin denize açılması gerekir. İç Anadolu”™nun sanayisine baktığımızda denize açılabilecek en uygun bölge Filyos ve Bartın havzasıdır. Büyük ve güçlü bir Türkiye”™den bahsediliyor. Denizlerde olmayan bir devlet, büyük olamaz. İşte bu faktörleri birleştirdiğimizde ‘Batı Karadeniz Gemi İnşa ve Entegre Sanayii Çalıştayı”™ fikri doğdu.” diye konuştu. Rektör Kaplan: Türkiye artık kendi gündemini belirleme iradesi ve gücünü gösteren bir ülkedir Çalıştayda konuşan Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ramazan Kaplan, geçmişte dünyaya izan veren devlet olma pozisyonumuzun, bir şekilde üzeri örtülmüş ve küllenmiş olduğunu öne sürerek tarihte oynadığı rolü yeniden oynama iddiasını son yıllarda tekrar gündeme getiren bir ülke halinde olduğumuzu söyledi. Türkiye\’nin, artık başkalarının gündemlerine tabi olan değil, kendisi gündemi belirleme iradesi ve gücünü gösteren bir ülke konumunda olduğunu vurgulayan Kaplan, \”Çevremizde olup bitenlerin de bundan kaynaklanan rahatsızlıklar olduğunu düşünüyoruz. Bunlar olacak; fakat bu kervan elbette ki tarihsel sürecine ve gücüne bağlı olarak devam edecek. Bu ülkenin tarihsel misyonuna ve gelecek umutlarına ışık tutacak tarihsel bir süreç, başkaları istese de istemese de yaşanacak.\” dedi. Çalıştayın açılış konuşmasını yapan Bartın Valisi Bülent Savur, günümüz dünyasında müstemleke oluşturmanın, fiili işgallerle ya imkansız ya da çok pahalı hale gelmeye başladığını söyledi. Bu durumda yeni stratejiler geliştirildiğini ve fiili işgal yerine iktisadi anlamda işgale girişildiğini öne süren Savur, şöyle konuştu: “Taşımacılık olmazsa iktisat olmuyor, üretim de bir işe yaramıyor” \”Dün atalarımız, birtakım silahlı güçlere karşı ülkeyi savunarak köleliğe müsaade etmemişlerse bugün de yürütülecek mücadele iktisadi mücadeledir. Bu da iktisadın, üretimin dimdik ayakta olmasına bağlıdır. 1980\’lerde iki milyar dolar ihracat, üç milyar dolar ithalatla kendimizi avutuyorduk. Şimdi, çok şükür, dünyanın en büyük 16. ekonomisiyiz. Bu, pasaportumuzun itibar görmesi, Türkçemizin konuşulması demektir. Bu, iktisatla ve üretimle mümkün olmuştur. İktisadın, üretimin her sahasında olmak zorundayız. Taşımacılık olmazsa iktisat olmuyor, üretim de bir işe yaramıyor. Artık dünya denizlerini, topunla tüfeğinle değil, ticaret gemilerinle fethetme zaruretin var. Bugünün dünyasında en ucuz taşımacılık da deniz taşımacılığıdır. Bugün, çok şükür, gemi üretiminde dünyanın önemli ülkelerinden biriyiz. Ufkumuzu, ruhumuzu karartmaya gerek yok. Bizim müteşebbisimiz, bizim gibi bürokratların frene basmasına rağmen bunu başarmışlardır. Bunu da kabul edelim.

 

http://www.bartin.edu.tr/news.aspx?departmentid=1&newstypeid=2&newsid=1072

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - Batı Karadeniz Gemi İnşa ve Entegre Sanayii Çalıştayı

Write a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

ceza muhakemesi hukuku 4 baski dik 270x190 - Ceza Muhakemesi Hukuku

Ceza Muhakemesi Hukuku

Bıçak Hukuk Yönetim Kurulu Başkanı Av. Prof. Dr. Vahit Bıçak’ın eserlerinden …

ceza muhakemesi hukuku 4 baski 270x190 - Av. Prof. Dr. Vahit Bıçak'a ait "Ceza Muhakemesi Hukuku" kitabının 4. baskısı çıktı.

Av. Prof. Dr. Vahit Bıçak’a ait “Ceza Muhakemesi Hukuku” kitabının 4. baskısı çıktı.

Bıçak Hukuk Yönetim Kurulu Başkanı Av. Prof. Dr. Vahit Bıçak’ın eserlerinden …